Chęć poprawy jakości życia oraz obniżająca się jakość żywność sprawiają, że popyt suplementy diety wciąż rośnie. Regularna suplementacja jest łatwa i przynosi pozytywne efekty.
W artykule:
- Pomysł na działalność
- Odpowiedni profil firmy
- Opracowanie formuły
- Reklama i marketing
- Sprzedaż suplementu diety
Wysokie zapotrzebowanie na różnego rodzaju suplementy to również okazja dla przedsiębiorców. Jakie kroki należy zatem podjąć, aby rozpocząć produkcję i sprzedaż suplementów diety?
Własny suplement diety – pierwsze kroki
Rozpoczęcie własnej działalności, w zakresie suplementów diety wymaga odrobiny wysiłku. Podstawową kwestią jest dokładne rozplanowanie sposobu dystrybucji oraz spełnienie wymogów prawnych, obowiązujących w tej branży.
1. Pomysł na działalność
Jeszcze przed założeniem firmy, warto jasno określić ogólną koncepcję planowanego suplementu oraz sposób jego wprowadzenia na rynek. Przede wszystkim należy określić jak duże nakłady finansowe należy ponieść w pierwszej fazie oraz ustalić źródła finansowania.
Do takich kosztów należy zaliczyć między innymi:
- stworzenie i projektowanie marki produktu
- zakup niezbędnego sprzętu i oprogramowania
- koszty związane z założeniem firmy
- prowadzenia strony internetowej
- marketing
Powyższy budżet dotyczy kwestii podstawowych. Jednak największą inwestycją stanowi w tym przypadku koszt produkcji suplementu diety.
Z uwagi na koszty, firmy wchodzące na rynek suplementów diety wykorzystują możliwość outsourcingu. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie dla nowych firm oraz przedsiębiorstw, które posiadają ograniczony budżet. Taka współpraca daje możliwość precyzyjnego określenia kosztów i terminów produkcji.
2. Założenie firmy o odpowiednim profilu
Założenie firmy w obecnym czasie jest bardzo łatwe. Należy jednak pamiętać, że czas oczekiwania na wpisanie firmy do rejestru różni się w zależności od typu działalności, jaką mamy zamiar założyć. Czas oczekiwania może wynosić od jednego dnia, do nawet czterech tygodni.
W przypadku sprzedaży suplementów diety, ponieważ należą one do branży żywnościowej, w której panują pewne wymagania, rozpoczęcie działalności jest nieco trudniejsze.
Aktualne prawo wymaga, aby złożyć zawiadomienie do głównego inspektora sanitarnego na co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem sprzedaży swojego produktu. Po założeniu firmy o odpowiednim profilu możemy przejść do kolejnych kroków.
3. Opracowanie formuły
Ta kwestia potrafi stanowić spory problem dla przedsiębiorcy, ponieważ formuła może zostać opracowana jedynie przez osobę, która posiada odpowiednie wykształcenie.
Suplementy diety podlegają przepisom ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz muszą spełniać wymagania głównego inspektora sanitarnego.
Z tego względu firmy wprowadzające na rynek nowy suplementy diety, korzystają z usług firm zewnętrznych, zajmujących się produkcją kontraktową.
Amilek to grono doświadczonych specjalistów, którzy są w stanie profesjonalnie opracować formułę danego suplementu. Zapraszamy do kontaktu i konsultacji.
4. Reklama i marketing
Na tym etapie należy ustalić kluczowe cechy produktu, które będą reklamowane. Niezwykle istotne jest przeanalizowanie grupy docelowej oraz jej potrzeb.
Przykładowo, suplementy diety dla seniorów przeważnie są reklamowane składnikami, które mogą pomóc w usprawnieniu funkcjonowania osoby starszej. Z kolei promowanie suplementów diety, których grupą docelową są rodzice dorastających dzieci, zazwyczaj opiera się na reklamowaniu składników, wspomagających poprawny rozwój najmłodszych.
Dobra reklama jest jedną z istotniejszych kwestii, dlatego warto poświęcić jej dużo uwagi.
5. Sprzedaż suplementów diety
Przyjęty sposób sprzedaży nierzadko jest najważniejszym aspektem całego biznesu. To właśnie wybór sposobu dystrybucji może zadecydować o pożądanym sukcesie firmy.
Aktualnie największa sprzedaż suplementów odbywa się za pośrednictwem internetu. Sprzedaż suplementów suplementów może odbywać się zarówno za pośrednictwem strony internetowej, jak również przy wykorzystaniu wszelkiego rodzaju market place.
Podsumowanie
Wprowadzenie własnego suplementu diety na rynek nie jest łatwe. Jednak wykorzystanie możliwości firm zewnętrznych, pozwala znacznie uprościć ten proces.